Obecnie coraz częściej zaburzenia mowy łączą się z innymi dysfunkcjami rozwojowymi, a obraz objawów logopedycznych miesza się z innymi trudnościami. Niezbędne w działaniu logopedy jest więc trafne zaplanowanie procesu diagnozy i skutecznej terapii. Umiejętność postawienia wieloaspektowej diagnozy i ułożenie kompleksowej terapii to wyzwania współczesnego logopedy. Tylko holistyczne podeście daje gwarancję sukcesu w terapii logopedycznej.
expand_more ROZWIŃ WSZYSTKO
Terapia sygmatyzmu u dzieci
Sygmatyzm inaczej seplenienie jest uznawany przez logopedów za coraz częściej obserwowaną wadę wymowy wśród dzieci.
Poznaj przyczyny, rodzaje sygmatyzmu i zasady prawidłowej diagnozy wraz z rekomendowanym postepowaniem terapeutycznym.
ROZWIŃ (
POZOSTAŁY
37 MATERIAŁY)
expand_more
Terapia rotacyzmu u dzieci
Terapia rotacyzmu nie musi być nudna. Sięgnij po efektywne, a jednocześnie atrakcyjne metody terapeutyczne zaspokajające u dzieci potrzebę zabawy. Są one tak opracowane, aby korygując wymowę głoski [r], wywołać uśmiech na twarzy dziecka.
ROZWIŃ (
POZOSTAŁY
24 MATERIAŁY)
expand_more
Logorytmika
Logorytmika jako holistyczna metoda wspomagająca motorykę, słuch i mowę – poznaj podstawy metodyczne logorytmiki, dowiedz się, w jaki sposób realizować efektywne ćwiczenia logorytmiczne. Autorski program przygotowany przez dr Annę Walencik-Topiłko.
ROZWIŃ (
POZOSTAŁY
20 MATERIAŁY)
expand_more
Terapia jąkania u dzieci
Jąkanie można porównać do góry lodowej. Tylko jej wierzchołek wystaje ponad powierzchnię, a więc to, co słyszymy i widzimy, podczas gdy cała jej ogromna część jest ukryta pod wodą - „wewnątrz”, niedostrzegalna, lecz związana z objawami jąkania. Pod „powierzchnią” tkwi bowiem strach przed rozmową, chęć unikania jej, uczucie wstydu, brak wiary w siebie. Ta niewidoczna część góry lodowej stanowi najważniejszy element całego problemu.
Sprawdź, jak pomóc dziecku jąkającemu przełamać strach przed mówieniem. Poznaj strategie interwencji terapeutycznej wraz z rekomendowanymi programami terapeutycznymi.
ROZWIŃ (
POZOSTAŁY
23 MATERIAŁY)
expand_more
Terapia opóźnionego rozwoju mowy
Zespół opóźnienia rozwoju mowy czynnej dotyczy około 3% dzieci w wieku przedszkolnym. Zbyt późne rozpoznanie problemu i rozpoczęcie terapii może przełożyć się na wystąpienie u dziecka wtórnych zaburzeń takich, jak np. jąkanie, a także problemów edukacyjnych na późniejszych etapach nauki. Poznaj zasady prawidłowej diagnozy wraz z rekomendowanym postepowaniem terapeutycznym.
ROZWIŃ (
POZOSTAŁY
57 MATERIAŁY)
expand_more